luciaeftermiddag

jag har tänkt på de där faddergalorna. det blev väl lite extra nu med den där faddergalan från ghana. och att du skrev om svarta. faddergalorna är banne mig bara till för att döva västvärldens dåliga samvete. för att vi ska kunna känna att ja, ja det är många som lider men jag, jag drar i varje fall mitt strå till stacken för jag har ett fadderbarn i afrika som skickar foton till mig. och jag, jag drar i varje fall mitt strå till stacken, för jag, jag kan göra en akademisk analys av de svartas förtryck. men ingen och jag upprepar mig för säkerhets skull INGEN som gör något vettigt. förutom bengt magnusson och agneta sjödin, som tar sina välsminkade ansikten till ghana och tittar bekymrat in i kameran och upplyser oss om att vi borde lyfta telefonluren och skänka av vårt välstånd. fast vi egentligen borde konsumera mera för att höja bnp och producera fler barn så vi blir fler svenskar för det är ju ett problem. att vi inte är tillräckligt många i världen.

och det var ju så fint att darin och robyn och håkan åkte hela vägen till ghana för att berätta för att sjunga för oss som är kvar här hemma. för de är säkert så fattiga i ghana att de inte har råd att bli artister. fast bland det finaste vi skulle kunna ge är en skuldavskrivning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback