snart kommer revolutionen.

jag tycker att politik är roligt. jag bryr mig om politik och det är min bestämda uppfattning att det finns massor med politik som inte har med vare sig göran eller maud eller fredrik eller vad de nu heter.

jag vill göra uppror. jag är en rebell. jag vill demonstrera stå på barrikaderna och ägna dagarna i ända åt klasskamp. jag vill ta makten från eliten och ge den folket. jag vill slå och skrika och kasta gatstenar. för jag är så jävla less. jag tror på revolutionen för att det inte finns några alternativ. samhället måste förändras. 

allra mest är jag trött på att det känns som en feministisk backlash. linda skugges psykbryt (jag tog död på karriär genom att kalla mig feminist) är väl det jag tänker mest på. och det faktum att det handlar om en hel artikelserie som mest verkar handla om ondsint feminism. jag anade att det skulle bli så här när den där dokumentären som för övrigt blivit dömd av granskningsnämnden kom, könskriget hette den visst. därför är det allra mest radikala valet, det mest rebelliska och upproriska att sätta kvinnokampen först i det kommande valet. därför är det mitt fokus.

Kommentarer
Postat av: your sister

Hey babe. Hoppas allt är underbart och mitt rum och hem behandlar dig väl. Puss

2006-04-14 @ 20:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback