this one is for you babe

jag saknar att läsa tidningen tillsammans på förmiddagarna. jag saknar att pussas i tid och otid. och jag saknar att bli smekt över ryggen när jag är ledsen och otillräcklig. jag saknar så många saker med dig.

men jag blir gång på gång ändå övertygad om att det här var det bästa. trots att det faktiskt var ditt val. du valde det här. soffan, varför måste du vara så elak? varför måste du säga så? det är bådas fel. jag skulle försöka förklara för en vän häromdagen. en vän som jag inte pratat med på länge. en vän som inte kunde dölja sin förvåning. jag tror inte riktigt att jag lyckades. men om och om igen blir jag ändå påmind. påmind om att du inte var den rätte. för jag pallar inte så jävla mycket drama i mitt liv.

jag trodde på en trygghet hos dig.

nu sparar jag på mig. numera är jag rädd om mig och kräsen.

och jag vet att jag är tryggast med mig.

osäker är inte längre ledordet.

jag är inte ledsen. jag kan bara beklaga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback