mitt i livet

och jag är i det varma kollektivet på östra förstadsgatan. mitt temporära hem i min nya stad. jag är välkomnad och glad.

det ryktas om en ny kvinna. jag vet inte vad jag ska göra med informationen men det är sannerligen uppenbart att du inte vill höra av mig. litet mail. inget svar.

men det gör inget. för jag lever och mår. mina vänner tar hand om mig. de bytte av varandra när jag kom. och de var här samtidigt. och njuter av allt.

häromdagen dansade jag i extas till schlager. jag hade en galen och underbar kväll. när jag blir höstdeprimerad ska jag släpa med vännerna till schlagerpalatset där det är omöjligt att inte vara glad.

skolan har börjat. jag är långsammast i klassen. bara en som är värre. men hon är faktiskt rent korkad. men det gör inget att jag är långsam. för jag har inte gjort fel på ett enda mönsterpapper. alla har passat dockan.

och snart flyttar vi in i luftslottet i kvarteren med de tuffa, de coola och de invandrade.

livet är härligt.

Kommentarer
Postat av: ida

fan vad skoj att du gillar skolan! du kommer att bli en grym designer, det vet jag. hoppas vi ses i höst! puss puss

2006-08-11 @ 14:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback