sviniga män och kvinnor utan systerskap

så tänkte jag att idag ska jag inte blogga något. idag ska jag baka chokladbollar och lägga mig tidigt. jag pratade med floristvännen. jag hörde på rösten att hon fortfarande var ledsen. och det är inte konstigt. jag blir så jävla less. vad är liksom prylen med att vara man? betyder det att man per automatik måste bete sig som ett svin? sitter den här snubben nu som faktiskt gjort henne illa hemma och myser framför teven? känns det trevligt att chilla framför sportspegeln, klia sig på bringan, lägga upp en rap och svepa en folla när hon faktiskt är riktigt ledsen? när det faktiskt är riktigt jävla svinigt elakt att först låtsas vara intresserad på riktigt för att sen försvinna ut i tomma intet efter mission accomplished? jag lackar så sjukt mycket på sånt här att det inte är klokt.

det händer att folk säger till mig att jag är orättvis mot män. att jag inte ger de en chans. att det finns män som är snälla. att det finns män som aldrig skulle vara elaka. som aldrig skulle bete svinigt. hej kom och hjälp mig. jag har inte träffat en enda.

(om vi ska prata om sviniga kvinnor så är jag fortfarande så vansinnigt jävla lack på "feminist"bruden på lördagens fest att jag kan hålla en svada om det precis nästan lika länge. men bara nästan.)

Kommentarer
Postat av: Jo

den dagen vi träffar en snäll man ska vi hålla den där stora stora festen!

2006-08-17 @ 23:40:24
Postat av: Jo

Tack för dina värmande ord. Du vet, ibland kan man hamna i en grop av självömkande. Tragiskt, patetiskt eller nyttigt?
Ser framemot att dansa i neon med dig och kanske bjuda upp någon gammal gubbe på dansbanan. Vi vet ju hur man ska lyfta rätt:) Puss

2006-08-18 @ 00:29:31
Postat av: helena me gummibena

hej soffipropp :) roligt att läsa din blogg måste jag säga! söt du är som frågade om jag ville vara med på din tjej-kväll. *glad som bara den* så fort N börjar skolan kan jag "strunta" i honom o göra lite vad ja vill. hihi.. d är ju bara ja o han nu. Och vet du (ang. denna bloggtext om män) Min N är faktiskt nästan HELT perfekt. han har aldrig varit ett svin mot mig. Så det FINNS såna killar! Puss från din klassis Helena

2006-08-19 @ 13:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback