till berny p.

jag vill skriva något fint till dig. något som berör dig på djupet. något som kittlar din insida och får dig att le. jag antar att det är många som försöker. ibland mitt i vardagen tänker jag på dig. jag undrar om det är någon som når fram till dig just den dagen.

inget har vi gemensamt men kanske har vi allt gemensamt. jag vet inte så noga. och kanske spelar det ingen roll. jag brukar titta på din hemsida. och på din helgonsida. med alla dessa människor som skriver att du är stark. att du kommer hitta ut till livet snart. att livet är vackert och att livet är skit och att de är som du. att de levt ditt liv.

jag skriver inte till dig för att berätta om livet.

jag skriver inte till dig för att berätta om döden.

jag skriver till dig för att berätta att jag ser dig.

jag lever inte med din smärta. jag lever med en annan smärta. jag lever inte med dina plågoandar. jag har andra. fast mina talar inte lika högt som dina. mina skriker inte åt mig. och ganska ofta bestämmer jag över dem.

jag har aldrig skurit mig. jag kommer aldrig att förstå dig. jag kommer nog aldrig att nå dig. men jag skulle vilja få dig att le. jag skulle vilja skriva något fint. som stannar kvar hos dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback