commander in chief

igår såg jag på teve. det var en kvinnlig president i usa. det vore skönt. för jag är så förbaskat trött på alla karlar.

när jag var hemma höll jag sofia i handen. och nu tror förhoppningsvis alla där att jag är lesbisk. är man feminist och läser genusvetenskap så kan man ju inte vara annat.

***

***

***

männen i mitt liv flyr. javisst.

morfar tog flaskan och bodde i ett litet litet litet hus. han drack alkohol så det stod härliga till. men han var rar. jag trodde länge att allas morfäder drack öl, snusade och bjöd på kaffe, godis och palt. och trodde att en tjuga kunde räcka hur länge som helst.

pappa. bara drog. såg honom nästan aldrig igen. men elaka saker kunde han minsann kläcka ur sig med jämna mellanrum. och han har flyttat från stad till stad i ett decennium nu.

och du. du reser. lämnar allt här och drar iväg. fiffigt sätt att smita från livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback