måndagmåndag

jag tittade lite på melodifestivalreprisen. och lyckades höra magnus carlsson sjunga skyll dig själv, lek med dina minnen och innan dess sjöng  linda bengtzing om hur hon klarade sig själv, det var helt coolt, men hon avslutade med att sjunga att hon ljög för sig själv. så från årets festival tar jag mest med mig magnus och den dära strofen. fantastisk var den.

och jag är ledsen för att carola vann. och hur hon satt i soffan på nyhetsmorgon och pratade om tecknet hon hade på armen. jag såg det när jag var i betlehem och jag tyckte det var fint. vi vet att du var i betlehem och lekte att du var maria. men jag kan inte för mitt liv tro att det var ditt första möte med den symobolen, carola. för så fort man går in i en kyrka här möts man av den symbolen. så det så. ja, jag missunnar dig segern. jag missunar dig den och tänker inte alls på systerskapet. jag såg en dokumentär om kristdemokraterna och tänkte på dig då.

idag har jag redovisat mina zebraflickor. det känns roligt för de var fina. och idag vill jag ge all cred till alla zebraflickor där ute, alla ni som vägrar vara offer, som kavlar upp ärmarna och väljer framtiden.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med dig angående Carola.
Vem som helst fick vinna, bara inte hon!

Brukar du lyssna på Spanarna i P1? I fredags hade någon av dem (minns inte vem...) en spaning som hette "De små tingens gud" som handlade om att vi inte tror gud om stora saker längre. Till exempel är det allmänt så att man inte litar på att han kan skapa fred i Mellanöstern men däremot tror vi på att han kan fixa småsaker, som t ex hjälpa Carola till vinst i melodifestivalen... Ganska sorgligt.

Nu hör inte jag till "vi" i mina rader här ovan, eftersom jag inte är troende alls, utan "vi" ska ses mer som "de troende" eller nåt. :)

Postat av: ida

kan du inte lägga upp bild på dina zebraflickor?

2006-03-21 @ 15:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback