1 maj.

vi pratade om att det var konstigt att institutionalisera kampen genom att avsätta en särskild dag varje år till demonstration. men idag slog det mig att det handlar om så mycket mer än demonstration.

fast på landet utan någon möjlighet att sälla sig till ett demonstrationståg slog det mig med en vansinnig kraft.

det handlar om alla de människor som offrat allt för rösträtten.

det handlar om alla de människor som offrat allt för åttatimmarsarbetsdag.

det handlar om alla de människor som fortfarande sätter sina liv på spel för rätten att uttrycka sin åsikt.

de människorna ska hyllas. de är hjältar.

och idag går mina tankar och mina hyllningar till världens kvinnor. och den kamp som de dagligen utkämpar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback