åter från ön del II

men sen så var det tyst. säg inte saker till mig om det bara är lögn och förbannad dikt. jag är trött på folk som inte säger vad de menar. med folk menar jag män.

åter från gotland. fick vi svar på en lägenhet. den verkar grym. kanske klarar vi det. hoppas det blir bra.

åter från gotland. vi hade tur och fick en tur i ruinerna. och blev bjudna på fest. ibland undrade vi om några tog illa upp för att vi nästan bara lekte med varandra. fast vi bestämde att man fick säga till. det är inte lönt att lägga sin tid på att fundera på vad andra känner. för hur kan man veta om de aldrig säger något?

åter från gotland. där på ön insåg jag att vi är rätt lika. nästan så det var lite läskigt, särskilt när båda våra stora hanväskor låg uppfläkta brevid våra kameraväskor och vi sprang runt med varsin jättekamera och du hade den där tröjan från hm som jag med har. och vi klättrade på berget och du berättade om moses bror. det var mysigt. och påminde mig om den där tiden när jag fortfarande var betuttad i alla musiker.

åter från gotland. jag hade en nästanflirt. han började och jag fattade inte alls vad som hände. jag minns tydligen inte hur sånt går till. sen lät jag helt korkad när jag frågade en grej. ja, ja. jag bjuder på det. för övrigt såg han ut som en pojkvasker. och sånt får det vara nog av.  

(och igår såg jag något på teve. något som jag tror att han pojken från förr tyckte om mig. och det gjorde fan fortfarande ont. men mest gjorde det ont för att det var så du såg på mig.)

åter från gotland. skickade jag in ansökningarna. och tvivlade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback