stressande press. pressande stress.

igår sjöng gospelflickan en sång som fick mig att gråta. jag har aldrig gråtit till musik tidigare. textraderna bara gick rakt in i hjärtat. galet vackert och träffande. det rörde upp en massa känslor, det är ett riktigt bra betyg till en sångerska. och jag sa det till henne efteråt. att hon fick mig att gråta. och hon blev så glad.

och den andra gospelflickan sjöng med styrka och kraft. hennes sång lyfte mig. fick mig att jubla inombords. och jag sa det till henne. att hennes mörka kraftfulla röst var underbar. och hon blev så glad.

och jag blev så glad för att mina ord gjorde de som glada. att det märktes att det spelade roll vad just jag sa.

och luftslottet tycks bli vårt. och idag ska jag försöka få ihop de där arbetsproverna. och idag. idag ska jag tänka att jag är tillräckligt bra för att komma in. för solen sken på mig under den korta promenaden till skolan.

och jag skjuter undan både stress och press. press och stress. det tar redan alldeles för stor del av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback