fridaynight fever

jag är sjuk.

nästan en hel grads feber och jag är totaldäckad.

helt sjukt.

att det krävs så lite för att få en stark, självständig norrländska på fall.

lite lite feber.

och hon vill inte klaga så hon säger inget.

just nu är kroppen i total obalans och jag har svårt att fokusera blicken.

andetagen river i bröstet och hjärtat klappar aningen för fort.

sa jag att jag var sjuk.

och jag struntar i läxan. och jag struntar i telefonsamtalet som jag lovat mig själv att ringa.

för just nu måste jag koncentrera mig för att inte falla ihop.

sa jag att jag var sjuk.

jag gnäller lite extra då.

och det är egentligen mest då som jag saknar att ligga sked med en man.

om jag var riktigt frisk skulle jag aldrig erkänt ovanstående. så var vänlig och påminn mig ej om det när jag är friskförklarad.




Kommentarer
Postat av: Nurse-Jo

gumman. även om jag nu inte har en snopp (turligt nog) får du ligga sked med mig. tänk va skönt att du har en sjuksköterskakompis som väntar på besked om att få lägga kalla handdukar på din panna och liniment på ditt bröst.puss

2006-10-13 @ 23:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback