långväga gäster och schizofreni.

jag har städat och fejat. putsat och skurat. fy tusan vad bra det blev. mitt rum ser inte längre ut som mitt rum och ett tag kan jag drömma om att jag är någonannan. ibland tror jag ingen riktigt förstår hur mycket uppochner jag är. som det där med att städa. alla har ju sett mina rum misärstökiga. och det är ju jag. misärstök. släpper allt rätt ner på golvet. glömmer. lämnar kilar vidare. men den hemliga twisten är att jag inte är misärstök på heltid. nej. deltid ägnar jag mig åt att vara mest pedant av er alla. det är svart eller vitt. upp eller ner.

jag hoppas att jag kommer upp i tid imorgon så jag kan plugga lite. rita lite. planera lite.

min första nattgäst är här. (nej inte resultatet av gårdagens något kontaktannonsliknande inlägg) och det är roligt. plötsligt känner jag mig som en tant och som ett barn på nytt. matchande lakan och handdukar erbjuder jag ofta. dessa varvas dock med historier om öl till fyra på natten.

nu känner jag mig fokuserad. samlad.

jag ska bara köra tills den hära hösten är slut och har blivit vår och livet som vanligt är en dans på rosor och solen alltid skiner.

Kommentarer
Postat av: pete

Hej! Va de kul o dricka öl igår?

Postat av: jessie

tack för dina fina tips, söta. du är verkligen gullig. känner mig dum som tackar nej, men jag ska försöka rycka upp mig. hoppas du har det bra, kram!

2006-11-03 @ 14:19:30
URL: http://www.nippertippa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback