på vår gata luktar det braj.

ny frisyr i en ny tid.

en farbror kom fram mitt på dagen. mitt i stan. och bad att få ta på mina bröst.

på bussen plockade en okänd man av okänd ålder av okänd anledning fram sin mobilkamera och fotar mitt hår.

i lund kom minnena. ställen som jag upplevt med människor som inte längre finns. det högg i hjärtat.

på samma sätt som det hugger varje gång tåget åker förbi linköping och jag ser de där kvarteren och jag tänker på saker som sagts.

på fest med nya människor tänker jag att vissa saker vill jag inte veta. på fest med nya människor tänker jag att vissa saker gör ont att veta. på fest med nya människor tänker jag att vissa saker vill jag veta.

jag har det bra.

hjärtat klappar för fort. det kommer alltid finnas stunder då stressen över livet blir mig övermäktig.

jag har det bra.

och jag tänker på flickan som snackar för mycket, ljuger för mycket, fuskar för mycket och jag tänker på politik och jag tänker på de som snart hälsar på och jag tänker på mina tanter och jag tänker på manskramar och jag tänker på allt jag gör och jag tänker. jag har det bra.


Kommentarer
Postat av: Hon som inte retas mer

Du skriver så fint gumman! Var rädd om dig och du vet att du alltid får komma till mig om du inte har det bra (och när du har det bra med för den delen) Var rädd om dig! Puss

2006-10-22 @ 19:20:21
Postat av: Nurse Jo

sötnos. längtar tills uppsatsen är över och vi kan göra något tillsammans. bara du och jag. det var längesen. havet, skogen, krogen... puss

Postat av: pete

Tjabba! ÄR läget bra? hejdå

2006-10-23 @ 18:11:48
URL: http://hilmersson.blogg.se
Postat av: barby

hej krullis, jag gillar ditt hår! och jag håller med om att det blir för mkt snack på fest, jag kan ju inte hålla igen min stora käft :P Men, sånt är livet, vissa babblar, vissa tiger.... var ska vi mötas halvvägs? PUSS

2006-10-23 @ 19:42:14
URL: http://mumsbubblan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback