men ändå.

och jag sitter här i din lägenhet och vet att det inte är så. men ibland blir jag så trött. och jag var så peppad. men det var ingen som ville svara. nej, jag har inget att vara svartsjuk på. nej, tydligen aldrig. men vad händer när jag blir det då. när mina hjärnspöken växer sig enorma. och när alla. alla. hela tiden måste tala om hur bra du är. då tänker jag. men jag då. är inte jag snygg. är inte jag rolig. va? är det inte konstigt när hjärnspöken växer när det är minsta gemensamma nämnare, när dina vänner som bara måste berätta att du är världens roligaste, att du är världens coolaste, snyggaste. men jag då. är inte jag cool. ibland känner jag mig osynlig. och när ingen vill svara i telefonen och du är upptagen med de andra. de som tycker att du är världens bäste kille. då. då försvinner jag en smula. och påminns om det som var då som var katastrof och det får inte vara samma. och det är inte samma. och det är absolut inte samma. för det är något annat. men det är känslan i bröstet. den som är min egna som inget kan ta bort. och jag vet att det är okej. men jag är rädd för att bli lurad. rädd för att det är något som pågår bakom min rygg som jag liksom inte ser, men som alla andra fattar. och nej, det är klart att det inte är så. för du är en så bra kille. världens roligaste. världens coolaste, snyggaste. och jag tänker. men om de andra tänker så. varför inte bara vara med dem hela tiden. de som inte är besvärliga. de som inte har håriga ben. de som inte surar.

och ja. jag vet. det är för att de inte är jag. men ändå.

Kommentarer
Postat av: Jo

Men Sofie du har vänner som berättar hur cool, rolig och snygg du är! För det är du, glöm för guds skull inte det.

Postat av: ida

jag håller med johanna! sofie, du är ju skitgrym, rolig, cool, snygg och mer därtill!

2008-03-03 @ 19:15:36
Postat av: Sanna

Finaste Sofie i hela världen. Underbaraste, bästa, hetaste, gladaste Sofie i hela universum. Ville bara säga att jag saknar dig fasten du är i mitt hjärta jämt. Du är det dyraste i världen..

2008-03-19 @ 23:10:45
URL: http://www.generellt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback