om att bo i hyresrätt.

jag gillar verkligen konceptet att bo i ett enormt hyreshus från 1960 som byggdes för att bli av med bostadsbristen. helt ärligt. är det fint som bara den. okomplicerad planlösning och praktiska lösningar. perfa tycker jag. verkligen helt ärligt. men när jag ska läsa i min avancerade akademiska bok till min engelska tillvalskurs i statsvetenskap (engelska eller engelska var valet annars kanske jag provat ett annat språk. tyska verkar ballt. eller ännu ballare: svenska. det kan jag ju flytande. hade underlättat en smula) då blir jag galen av att lyssna på grannarnas teveapparat som just nu spelar ett program som heter singing bee. eller för att inte tala om att lyssna på en annan grannes extremt äckliga hosta (med slem. ja. det är helt sant) som har suttit i sen juni då jag flyttade in. eller hemtjänsten som ringer på dörren brevid. det där huset på landet har aldrig känts så nära som nu.

(förresten var en annan grej också sjukt tröttsam. det där om att bli påmind om det förflutna. så less. så less. jag ångrar inget. det är onödigt. för det förändrar inget. jag önskar bara att jag varit lite starkare då, förut) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback