feministen på modemässa

i klassen var alla trendiga. eller tråkiga. eller killar. jag kände mig som bruden från landet. och som att jag var där på nåder.

i köpenhamn var vi tre. trots att tjejer inte kan vara tre så var vi det. och fick säga vad vi trodde om varandra. en av de trendiga, en av de där coola tjejerna. en av de som alltid verkat så där vansinnigt tuffa att man genast blivit bortkommen av bara farten. hon sa till mig att jag verkade övertrendig. alltså inte ens trendig och modemedveten utan ÖVERtrendig. dvs trendigare än de trendiga. det kändes grymt! jag ville nästan gråta när hon sa det för jag blev så glad. jag som alltid känt mig utanför trenderna. som alltid känt mig som lantisen. trendmedveten har jag väl varit länge, men jag trodde inte att det syntes för jag har verkligen aldrig råd med det jag vill. jag kommer att glida på det här precis hur länge som helst.

i bella center. på modemässa. tittade på välkända märken och konstaterade att många trender håller i sig även till nästa sommar. pratade mode och det var dagens uppgift. det var anledningen till att jag var där. det är något jag gör på dagarna nu. och jag känner enorm glädje och tacksamhet för detta.

jag fick ett visitkort igen. den här gången från en dansk. han hade en liten cool monter. det var fina väskor och roliga skärp. jag sa att jag gillade stilen. han ville att jag skulle skicka in arbetsprover. han säger säkert samma till alla. men jag valde att fokusera på det faktumet att han var så positiv. att han verkligen tyckte att jag skulle höra av mig.

och i förrgår bestämde jag mig. att om ingen snubbe behandlar mig som en prinsessa och vägrar ta mig som jag är då får det fan va. jag ska aldrig mer kompromissa med någon töntig tvåsamhet. jag ska hellre leva ensam än ta skit igen.

och de i dire dawa mår bra. det är obehagligt och läskigt. och jag var orolig som bara den. men de mår bra.

och allt är bra. och imorgon ska jag på fest. jag ska nog vara cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback