aldrig sinande källa till glädje.

kategori geografi på rallargänd:

- ligger saudiarabien nära kina?
- herregud. nej, det gör det inte.
- men en i deras lag ser ut som en kines.
- vet du verkligen inte var det ligger?
- okej då. det ligger vid arabien.

- kalmar? ligger det på någon av de där öarna?
- nej, i småland.
- är det längst ner i sverige?
- men gud i himlen. det är ju skåne. där jag bor du vet.
- jag blandar ihop dem så lätt. skåne och småland.

kategori hygien på rallargränd:

- mandelmassan gick ut i september.
- men gud nej, det är inga problem. bara använd.

- äggen gick ut för en månad sen.
- men gud nej, det är inga problem. bara använd.

- jag har redan en gaffel.
- men nu får du en fräsch och nydiskad.
- vad gör du?
- jag diskar dem.
- men varför lägger du dem inte i diskvattnet? du håller de ju bara under rinnande vatten?
- jag orkar inte.
- OCH DU GNIDER JU BARA LITE MED HÄNDERNA ISTÄLLET FÖR ATT ANVÄNDA DISKBORSTEN!

kategori kropp på rallargränd:

- vem är det som dricker låglaktosmjölk?
- det är jag.
- ja, vad bra. jag tänkte på det när min kompis blev laktosintolerant och slutade prutta. då tänkte jag på dig. och nu har jag varit hemma sen måndags och du har ju inte pruttat en endaste gång så jag har hört.

hela den kvinnliga delen av familjen (dvs mor 51 och döttrar 15 resp 25) spänner vid middagsbordet sina biceps för att jämföra eventuellt gäddhäng. resultatet är upplyftande. inga gäddor återfinns.

- det kliar i mitt öra. kan du titta om jag har en massa hår där i? det låter så konstigt.
- åh, gud. det är hår där i. vänta jag hämtar en pincett.
- jag följer med till toan.
- åh. titta det är ju fyra cm långt!
- ja, jag tyckte ju att det lät lite konstigt. nu låter det inget alls.

Kommentarer
Postat av: heléna

hahahhahahahahahhahahha

Postat av: Sanna

Åhhhh gumman!Haha!!! Vilken mysig jul du har! Saknar dig, bli inte för fäst vid norrland nu.. Puss puss!!!

2006-12-21 @ 12:52:30
URL: http://www.generellt.blogg.se
Postat av: ida

hahahaha! det låter som att du har det bra där uppe iaf. ta hand om dig baby! god jul och fett nytt år!

2006-12-21 @ 16:26:49
URL: http://pms.webblogg.se
Postat av: jessie

åh, tack för din fina kommentar! hoppas att allt är bra med dig och att du får en mysig jul och ett fint jullov, det har du också förtjänat. vi får se till att träffas i det nya året. kram, kram!

2006-12-22 @ 10:41:07
URL: http://www.nippertippa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback