soffläge

idag tillbringade jag hela långa dagen i min låtsassoffa. jag låg under en sjukt varm fleecefilt och klappade min katta som hårade något gräsligt. jag sydde lite lite på mina fodrade manchesterbyxor som har blivit läsårets följetong. men mest tittade jag på teve. och på en film. mitt stora feta grekiska bröllop. och den påminde mig om min norrlandsfamilj. det ska bli skönt att komma hem. och det ska bli skönt att få jobba medans jag är hemma för då har jag något att göra på dagarna och kan träffa dem i doser. skönt. skönt. skönt.

i övrigt så har jag läget någorlunda under kontroll. jag slapp dig i lund. och det var bra. jag har mina egna minnen där nu. minnen som du inte är med i. förutom när våra vänner påminner mig. men jag parerar. och de parerar. och inget är längre ett problem.

motsatsen till tvåsamhet är obegränsad självständighet. tänk på det. känn på det. smaka på det. med det som utgångsläge kan inget stoppa mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback