back in business II

sofie har ridit häst. yes box. det var helt otroligt roligt. jag är nog för gammal för att vara hästtjej nu. synd. jag får bli en hästtant. det låter i och för sig sjukt mycket coolare. jag vet en dam som är 84 som går på ridskola. det är kanske inte riktigt så gammal jag tänker vara när jag börjar, men med det i bakhuvudet känns det ju inte direkt omöjligt att pallra sig iväg till ridhuset. och jag tror att jag ändå var alldeles för rädd när jag var liten. hade ändå inte blivit någon vettig hästtjej av mig.


jag undrar lite vad det blir av mig till hösten. det måste tänkas på och det måste fixas med. lite oro i hjärtat, men det löser sig. bara jag får komma iväg till stan igen. landsbygden gnager lite i själen.

jag har blivit bjuden på kalas. och insett att jag har obligatorisk skoldag på min födelsedag. den första jämna. ja, ja. det ska ju aldrig bli riktigt bra. fast jag tror att det kan bli roligt. vi har utställning och det kan ju vara trevligt att få visa upp vad som gjorts under exilåret. folk undrar säkerligen.

jullovet var underbart. och påfrestande. familjen blir lite mycket till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback