kom ihåg mig då.

idag har ingenting gått min väg. ingenting. förutom att det var bragokex med choklad till fikat. det var trevligt. men förövrigt blir inte mina jättefina muggar särskilt bra. de har torkat för mycket alldelse för fort. och dragkedjan på mina byxor har bubblat sig. och el-räkningen är på tok för hög med tanke på att jag knappt varit hemma under de veckor det rör sig om.

och jag är på sjukt dåligt humör. jag skulle vilja se på feelgood-film och äta chips med trevligt sällskap som stryjker mig på ryggen. men var står det att finna här ute? vem ska jag låna det av när de enda jag känner bor på skolan och inte ens har en dvd-spelare. blä.

jag har snoront i nacken. men vem ska massera den? jag får försöka själv bäst det går.

jag vet att det snart kommer besök. det gör mig ändå lite gladare. och egentligen ska jag inte gnälla för jag hade besök i helgen med.

jag vill bara ha någon som väntar på mig. någon som blir glad och som har lagat mat åt mig. någon som ligger brevid mig i sängen och säger vackra ord.

ibland vill jag bara bli ihågkommen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback