arkadvägen 22 ligger brevid globen.

efter den där stan där så mycket hände dröjde det inte länge förrän tunnlarna kom. och med dem kom ett telefonsamtal. och jag blev helt stört glad. och efter det rullade tåget in på stationen i staden där allt började. där stod kulturvetaren med sin blommiga halsduk och väntade på att inkassera sin mulatta chocolatta.

och det blev vernissage och inflytt. och där var visst annamaria och vi fick lov att prata lite malmö och hår på benen.

telefonsamtal med köttgrottan. och telefonsamtal med gitarrman. och telefonsamtal med han som ser ut som mig men är en lillebror. och kulturvetaren drog till journalisten och jag handlade två tomater för 15 kr i affären som tar femtio kr för två persikor. för att kunna handla mat till vettiga priser måste man tydligen sätta sig på tuben. det är ju för fan inte klokt. och det ringde och det var asienresenären som kommit tillbaka och imorgon ska vi ses för första gången på svinlänge. och det pep i telefonen och det var yo-girl somm också anlänt till staden och kände sig lite vilsen. jag ska nog krama henne i eftermiddag och säga att även skåningar får lov att vara i storstan.

just nu blir jag lite påmind om att jag tycker om att bo ensam. köttgrottan är underbar. jag älskar det verkligen. på riktigt. men ensam är jävligt bra det med.

jag tittade lite på kattungar igår. vita. de skulle passa hemma hos mig. svart katt vit katt liksom.

och solen skiner. och jag är nervös som in i helvete.

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh, hälsa sara. Hoppas dagen har varit och är perfekt och rolig! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback