orkanen heter tydligen per. men det visste jag redan.

jag gick på yoga idag. jag var lite naiv och trodde att det skulle vara den dära powervarianten som det brukar. det är ju trots allt ett gym jag tränar på, och ingen yogacentral. döm om min förvåning när aerobicsrummet förvandlats. rökelse. en ljushållare i tre olika färger. och en instruktör klädd helt i vitt med en odefinierbar brytning, vi kan kalla den dansk.

vi fick sjunga mantran. vi skulle tänka att vi log när vi andades ut. ett av ohmmmmen handlade om kreatvititet som skulle flöda och livsglädje. de andra tyckte hon inte var så viktiga att berätta. ett fick mig att tänka på djävulen och det andra på en kondom. jag kunde hålla för mig skratt. för jag tänkte på att andas med magen. och vi skulle tänka att vi andades ut genom låren.

men sen fick inte de gravida och menstruerande kvinnorna göra en övning. och det gjorde mig irriterad för jag kunde inte bestämma mig för om jag var menstruerande eller inte. ja, ibland är det ju liksom mellanläge. och jag tänkte att det ska väl ni skita i. om jag orkar göra den här övningen trots lite fjuttmens ska jag göra den ändå.

och sen. sen skulle alla ligga på rygg på golvet. och gnida handflatorna och fotsulorna mott varandra. och helt plötsligt låg tjugo stycken svennebanan och såg ut som flugor på rygg. jag tänkte. fan. jag är ändå jävligt öppensinnad. men det här. det är bara för mycket.

ooohhhhmmmmanum gronamum. (i någonslags melodi)

jag rullade ihop mattan och gick till ica. där fick  jag lära mig att orkanen som sveper över landet heter per.

och jag tänker lite på per med resorna. att det är skönt att det inte är något drama längre. att vi ska dricka té och prata om livet på ett vardagligt sätt. och jag hoppas innerligt att vi är vuxna nu så att vi klarar av det.

och jag undrar lite över per från norge. han som tänkte på mig i smyg efter att jag lämnade det där landet där vi båda var utlänningar. vi var ju såna kids. men det var roligt

och jag tänker på per som var den första. och jag hoppas så innerligt att han har det bra. att han tar väl hand om sig och får det där livet han så gärna ville ha.

Kommentarer
Postat av: sanni

Ska berätta en kul grej om orkanen och PERsoner imorgon! Ses då prinsessan, så får du lära mig lite yoga moves! puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback