igår firade jag mina medsystrar.

och jag har kommit på mig själv med att låta väldigt mycket som en övervintrad hippie. jag pratar sönder folk med systerskap. jag skiter egentligen i artificiella påhittade högtider. det där med kvinnodag kan ibland kännas minst lika påfrestande som alla hjärtans-dag eller påsk eller whatever. för vad ska man med en dag till om man skiter i det resten av året. men jag kan inte låta bli. jag ställer mig solidariskt på barrikaderna den 8 mars. jag tänker på medsystrar och skäller på strukturer. fast jag gör det resten av året med och det är då jag kan känna mig som den där hippien. fast jag tänker att det inte gör något. att det nog ändå är okej. för någon måste ju prata om det också. och det var det där med systerskap. för ärligt talat så skiter jag i vad ni kallar er. ni måste inte vara feminister. ni måste inte vara lesbiska och för guds skull raka er var ni vill om ni tycker att det är viktigt. jag skiter i det (fast när kvinnor har tagit bort vartendaste hårstrå på hela kroppen förutom det långa svallande på huvudet och ser ut som småflickor kan jag känna mig lite irriterad). det centrala är systerskap. inte att vi är falska och bara tjatar om att vi tycker om varandra och att vi är duktiga och att vi är snygga. utan systerskap i den bemärkelsen att vi tar hand om varandra. att vi stöttar varandra och bryr oss om varandra. och framför allt. att vi är solidariska och lojala.

tänk på det.


Kommentarer
Postat av: San

Jag stöttar dig i allt du tar dig för hjärtat. Igår, idag och imorgon! Puss puss, ha en underbar helg! Du är grym min poffyprinsessa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback