min kropp ber om ursäkt.

men ursäkta då.

ursäkta för att jag har smal midja och passar i provdockeanpassade kläder.

ursäkta för att jag är trevlig och socialt kompetent.

ursäkta för att jag kan styra upp saker som verkar braka åt skogen.

ursäkta för att jag kan ta initiativ och tänka självständigt.

ursäkta för att jag säger ifrån när jag tycker saker är alldeles åt helvete.

ursäkta min trevliga personlighet.

ursäkta för att jag orkar gå och träna så pass att jag fått ett par rutor på magen.

ursäkta för att jag faktiskt kan laga mat.

ursäkta för att jag inte bryr mig om småsaker som inte spelar någon som helst roll egentligen.

ursäkta för att jag bryr mig om viktiga saker.

ursäkta för mig.

jag blir bara så irriterad. varför kan kvinnor aldrig få känna att de duger. och det hände något som triggade mig. och jag vet att jag borde vara så glad just nu. och jag är så glad just nu. egentligen. men jag blir bara så förbannad på att kvinnor alltid ska måste känna att deras jävla kroppar inte duger. just nu känner jag så. trots att jag är smal, smärt och smidig. så känns det inte tillräckligt bra. det känns som att jag borde be om ursäkt. det känns som att jag borde säga ursäkta. ursäkta mig för min goda geners skull. ursäkta för att jag inte ens kan kalla mig mullig. förlåt. ursäkta världen. jag kommer aldrig att vara trovärdig i bantningsdiskussioner. och jag förstår inte hur det känns att stå framför spegeln och räkna bilringar. jag ser inte ut så. men det känns som att jag borde be om ursäkt för det. och jag vet att jag inte måste. jag vet att jag bara ska vara tyst, glad och tacksam. men just nu känns det som att jag borde be den där jävla bruden om ursäkt för att mina jävla mått inte passade henne. ursäkta bruden. ursäkta för min smala jävla midja. ursäkta. förlåt.

Kommentarer
Postat av: Amie

Jag vet precis vad du menar. Har slutat be om ursäkt för att jag finns till och i smal version. :)Det är konstigt hur mycket tid och energi snack om våra kroppar tar. Så fort någon börjar tala om gi eller bantarsnack slår jag dövörat till. Det är skönt att inte lyssna till det.

Postat av: Syster

Åh, Sofie. Du är vackrast i världen. Här ska det inte bes om ursäkt. Det är deras problem!

2007-03-23 @ 18:16:43
URL: http://viscera.blogg.se
Postat av: Sanna

Gumma! Du vet hur sanningen ligger till, så du vet vilka som har fel, låt inte de få eka med sina kommentarer i ditt huvud. Och be aldrig om ursäkt för den du är, ge ingen en anledning att tro att su skulle va fel. För de har du inte, underbara vackra Sofie!

Avundsjukan är den mest uppriktiga formen av smicker. /John Churton Collins

2007-03-23 @ 22:19:44
URL: http://www.generellt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback