jag ska flytta hemifrån.

snart kommer jag att bo någonannanstans. i en stadsdel byggd för vila, rekreation och vardag. där det finns utrymme för lekplatser och grönområde. där matvarujätten huserar i huset brevid och där migrationsverket och studenter slåss om övrigt utrymme. allt måste bara gå i lås först. kreditprövningar till höger och vänster. men sen. sen ska jag bo själv i en stad som jag tycker så mycket om att jag inte ser mig själv flytta på länge än. och jag som varit på väg sen hösten 2000. nu ska bopålen slås ner. och jag ska inte hafsa ihop min inredning. för jag ska bo som en prinsessa. och sova som ett kryss i sängen och gå runt i ingenting. och det ska vara guld och rosa och stram design och kitsch och blommor om varannat. och alla ni ska komma hem till mig och ligga i min soffa och sitta i mitt kök som är så sjukt fint att det inte är klokt! och jag ska bjuda på sju sorters kakor och det ska vara förmiddag och vi ska gå ut en stund på balkongen och titta på mina grannar. och katten kommer att få kattkompisar för det verkar bo några trevliga kattdamer i samma trapp.



Kommentarer
Postat av: Jo

åh, ni kommer vara de vackraste prinsessorna!!!

Postat av: ida

det verkar fantastiskt underbart: "bo som en prinsessa. och sova som ett kryss i sängen och gå runt i ingenting. och det ska vara guld och rosa och stram design och kitsch och blommor om varannat"

2008-05-06 @ 21:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback