utbrott.

jag är så jävlajävel trött på att det bara är kvinnor i den feministiska rörelsen. men jag är också jävlajävel trött på att behöva be om ursäkt för det. det är inte mitt fel att män inte bryr sig. och jag tänker inte sluta kalla mig feminist bara för att kunna ta in fler i rörelsen. det är en feministisk rörelse inte en humanistisk eller ekvalistisk eller vad man nu hellre vill kalla sig. det handlar om ett maktskifte. det handlar om att män ska börja dela med sig av sin makt till kvinnor. så är det. det går inte att komma ifrån.

att det är synd om män som inte heller kan vara sig själva det är banne mig en bisak. det är självklart att män också ska få utrymme att gråta eller jobba på dagis och inte behöva vara macho och porrberoende. men så länge makten och härligheten bara är deras finns inget jag kan göra.

vill män sluta vara macho får de fan börja med att dela med sig av makten.

(i år skiter jag i klasskampen och väljer kvinnokampen. så det så. nu får det vara nog. jag vägrar bidra till fyra år till med göran)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback