kompis det går bra nu

imorgon kl 14 så är den slagen. sanningens minut.

jag ska vänta vid telefonen. beredd på recensionen. beredd på att luftslottet kanske rasar. att de rosa molnen som det vilar på blir grå och trasas sönder.

fast jag är egentligen mest beredd på att det ska gå bra. att lägenheten ska vara underbar. att det ska finnas massa utrymme för en vävstol och en symaskin. och vi ska ha en massa glansiga tidningar och ett riktigt vardagsrum. fönster fulla med blommor och blader och solen ska alltid skina.

det går bra nu.

jag låtsas som att jag är frisk. och hoppas att det kommer innebära att jag snart blir det. annars så däckar jag lagom till arbetsproverna ska in. och jag ska flyttstäda. attans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback