till flickan på den nästsista kyrkbänken.

efter flickan med provsången. och efter flickan med volontärintervjun. sa en liten röst: för att min mamma ska ta tillbaka mig.

var skulle jag vara utan mamita? vad skulle jag vara utan henne? om hon skulle säga, nej soffan du kommer inte hem en gång till. om hon skulle säga, nej soffan jag älskar dig inte längre.

jag skulle säkert också söka. jag skulle säkert inte heller våga lita på en trygghet. för min mamita är det enda som har gjort att jag har en stadig grund att stå på.

och det märks på henne att hon inte mår så bra. hon söker. jag undrar hur länge hon kommer att söka. och jag hoppas att hon hittar hem. och jag hoppas att hon finner ro. för jag tror att det är det enda som hon vill.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Glömde berätta att august har fått en son!

2006-05-06 @ 15:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback