singelhotet.

hon handlade tills hon storknade. och nu har hon ett nagellack på sig och är så extremt tjusig att det inte är klokt. och på festen igår kom det massor med människor hon inte kände. och hon glömde lite hur man är social, men hon var ju hemma i sin egen lägenhet så hon struntade i vilket. och hon pratade bara med de hon tyckte mest om. och det var så många. och de var så fina. och det är inte klokt ibland. och hon undrar om hon kommer att explodera av all bekräftelse som de ger henne. och det var så många komplimanger. och hon tycker så mycket om dem allihopa. och overallen gjorde succé. och det känns läskigt och avslöjande att ha den på sig. men den är så fruktansvärt tjusig att det inte är klokt.

till johanna.
du är så bra. så fin. så viktig. och du glittrade så fint igår. och jag vet att livet är så jävla pissigt emellanåt. men glöm aldrig att du skiner och strålar mest.

och idag hade jag fått ett telefonnummer. jag ska genast hem och smsa. och jag hade fått ett mail. och ibland löser sig saker så fint. och snart är det praktik
www.tjallamalla.com och det ska bli bra.

och det är bara i mitt kvarter folk ser ut som jugoslaviska krigsförbrytare, talibaner, uteliggare, feminister, reklamarbetare. och det är bara i mitt kvarter nordeuropas högsta pariserhjul trängs med kängurur. och det är bara i mitt kvarter man äter snabbmat från japan, kina, thailand, vietnam, usa, turkiet, italien och sverige.

och igår var jag singelhotet. jag hatar att vara det. men igår. igår var det underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback