jag vill gärna ha en rosa telefon.

med falafel i magen. musulmanernas ord ringande i öronen. jag har kommit hem. till min vackraste. underbaraste. till  tryggheten. och betongen. till multikulti och rasism. hem till malmö. jag är bestämt förälskad i stan. det finns inte plats för något annat just nu. (fast vore det inte trevligt ändå? ska vi inte ta och vara lite tvåsamma? hallå? hallå? är det någon som hör mig? ser mig? hallå?)

nytränad. nyduschad. nyfylld.

mitt lilla lilla hjärtegryn på plats i slottet. som jag saknat henne. hon verkar nöjd med att vara tillbaks. allt är som vi lämnade det. okomplicerat med relationen till ett djur. inget som behöver förklaras eller suras över. blir det inga barn gjorda ska jag ha en hund. en blandras. cokerspaniel och pudel. så det så.

praktikplats. i storstan? kanske. blir det så. jag ska dra i alla trådar jag kan.

arbetsplats. i hemstaden? varför ringer du inte?

(och idag surar jag över att jag inte fick en klipptid förrän april. att jag inte fick en tid hos det där andra förrän om två veckor. och att jag inte kan säga upp min hemförsäkring förrän i oktober och därmed betalar mer än 100 kr mer varje månad än jag skulle med ett annat företag. 1100 kr ut genom fönstret. tja varför inte.)

äh. vad fan. nu dricker vi.

(och ja. nu förstår jag redheads förtjusning.)

en sån hära telefon vill jag ha. och jag skäms över att jag vill det. för jag vet att jag bara fallit offer för reklam. för jag vill bara ha den för att den skulle se så snygg ut på mig.

http://www.tre.se/upload/Shop_handsets/sem_z610_pink_update_shop.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback