prostitution pågår.

jag har ett fint slott. ett stökigt slott i ett trevligt miljonprogramshus från en trevlig 60-talstid. jag har en stormarknad som jag ser från min balkong där alla möjliga vanliga människor handlar massor av mat massor av dagar varje månad. jag är stolt över mitt slott. och över mitt nya bostadsområde. det är fantastiskt.

men jag har ett problem. världen har ett problem. trettio meter från mitt hus simmar de runt. torskarna. de simmar vilt och galet utan att någonsin stanna. förutom för att sakta in framför mig. för att veva ner rutan och anta att min kropp inte är en kropp utan ett objekt. något som går att köpa.

jag inser att det är fel sorts torsk som är utrotningshotad.

för jag kan knappt lämna mitt hus utan att trampa rakt på deras lekplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback