förestående förändring

jag är helt sjukt nöjd med mitt nya beslut. jag känner mig lättare om hjärtat. luften är renare och t o m solen skiner.

jobbet är inte roligt längre. jag lär mig inget. jag utvecklas inte. jag står stilla. kreativiteten finns kvar. men den måste pressas ut. och det är det tydligaste tecknet. jag längtar efter något annat. jag vill något helt annat. jag är inte satt på denna jord för att sälja massproducerade kläder som är skapade under usla förhållanden.

jag vill inte ägna mig åt konstskolor. jag skulle älska att vara konstnär. men att ägna tre år åt navelskåderi på någon tråkig konstskola är inget för mig alls. jag älskar kanske drömmen mer. för jag pallar inte att gå igenom massa inträdesprov och blaha blaha för att ens söka.

jag vill sitta på ett kontor och vända papper. jag vill vända på viktiga papper och gå på lunchrestaurang och få friskvårdsbidrag och jag vill vara hemma hela dagar och sticka. jag vill ha ett kombinerat liv.

mitt nya beslut.

back to school.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback