en hyllning till det kollektiva tänkandet

idag har ämnet livsåskådning dykt upp i schemat.  detta något pretentiösa ämne ska hållas i en grupp där även skrivarlinjen och musiklinjen ingår. attans. nu finns det alltså snubbar i klassen och jag som vant mig av vid det totalt. men de höll banne mig låda i en timme. läraren i ämnet är präst och det är han som bidragit med titeln till dagens blogg. det var fantastiskt vackert uttryckt.

livet på landet går sin gilla gång, tyvärr har jag drabbats av en tråkig förkylningsgrej och har vansinnigt ont i hals och lungor. attans. men solen lyser och det här är den finaste oktober på länge.

jag längtar efter ordning och struktur.


jag längtar efter en framtid och ett mål.


attans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback