instabilt.

idag har jag varit på en obligatorisk workshop om demokrati. och efter 40p i statsvetenskap kändes det lite tröttsamt. ja, jag erkänner, jag kände mig helt negativ till det hela. men det blev roligt. och jag sa lite pretentiösa saker om härskartekniker och glastak. folk tyckte säkert att jag försökte göra mig lite bajsnödigt viktig, men jag ville säga det jag sa och tyckte de andra att det var töntigt eller inte förstod får de leva med det. eller säga till. om jag hade suttit brevid för sex år sen hade jag blivit glad och taggad av att höra mina kloka ord. så det så. all cred går till mig. och jag vet att jag smickrar mig själv en massa i  den här bloggen. men skit i det. för jag behöver visualisera för mig själv vad jag gör som är bra. annars glömmer jag och tror att jag är dålig och värdelös. så det så.

annars så ska jag äta majspannkakor imorgon. det blir gott.

jag broderar för glatta livet. det är roligt. det går bra. men jag repar upp så fort jag blir lite missnöjd med formen. och jag är noga med trådraken för jag vill att det ska bli fint även när konstverket är tvättat.

och katten sover under mitt täcke ibland. och det är bland det mysigaste jag varit med om. den lilla varma kroppen som söker sig till rätta på mina ben. underbart. och en stund vågar jag tro att hon tycker om mig. att jag är värd villkorslös kärlek.

för ibland glömmer jag. och tänker att jag är finnig. och töntig. och att jag är en av de ocoola. och jag vet att jag är vuxen nu. och att sånt inte spelar någon roll för jag skapar mina egna sammanhang nu. men ibland glömmer jag. och tror att jag måste vara någon annan för att blir omtyckt. och jag tror att folk pratar bakom ryggen på mig. och bara låtsas tycka om mig. och jag vet att det är löjligt, för varför skulle man göra det? men ibland glömmer jag. och då är det bra med en katt under täcket som söker sig tillrätta på mina ben.

Kommentarer
Postat av: jessie

du är min idol, sofie!

Postat av: ida

du är så cool! puss honungspaj.

2006-03-17 @ 09:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback