en lördag i storstan.

och igår. istället för att sitta och fundera. styrde jag upp. skönt. bra. johanna hade rätt. alltid. det rings kanske en del idag med. kanske. han ville.

det kan vara så att jag fick ett bootycall igår. herregud.

igår var också stora gåpåstandan. vi drog runt runt runt. och det var så roligt att hänga med sara. vi behövde mat samtidigt. och solen sken. solen sken så mycket. och jag hade inga solglasögon. så jag såg kanske väldigt arg ut. men det gjorde inget. det verkade vara någon slags fotbollshappening på gång, jättemånga män hade klätt ut sig i grönt och vitt och drack öl väldigt tidigt, dessutom hade de flaggor i samma färger och satt samlade i björns trädgård vid medborgarplatsen och brölade. jag kände mig lite provocerad. och ville gå in i mitten och säga: fotboll är för bögar. riktiga män spelar ishockey. självbevarelsedriften stoppade mig.

jag köpte fina fina byxor till det stundande bröllopet. de såg ut exakt som jag planerat. och det vill inte säga lite. får se vad det blir till. men hittills är jag grymt nöjd.

sen gick vi på
kulturhuset. det var så bra. det var så fina bilder. och jag blev nästan helt tårögd för att det var så vackert.

och i närheten träffade vi en gammal bekant. en från hemtrakten. hon verkade skakis. och förändrad. det kändes inte bra. inte bra alls. så mycket som förändras. som blir annorlunda. och jag tittade på den dära länken som handlar om familjer. och blev påmind om att såna som var de coola numera är unga vuxna som låtsas att de är medelålders. så mycket som förändras.

vi såg också en demonstration på sergels torg. det var abortmotståndare. jag blev provocerad. jag ville gå in i mitten och säga: i sverige gör vi för få aborter. och ni är sura oskulder hela bunten. återigen hindrade självbevarelsedriften mig.

sen träffade vi yo-girl. och våran andra hangaround drog till ngt slags kalas på söder. och vi satt vid de rosa träden i kungsträdgården.

och allt var så bra. och båda viskade till mig att den andra var trevlig. mina vänner är bra. för de passar ihop med varandra.  yo-girl drog hon återvänder till hemmet idag. jag lämnas kvar i exilen. men nu är tyskelin här. och jag har tusen grejer kvar att göra innan jag lämnar stan.

och sen. sen åt jag sushi hemma hos sara på mariatorget. och innan hennes vän kom så drog jag. inte på gratisklubben i gamla stan. utan till det temporära hemmet på arkadvägen. där vid globen.

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh, var du på hennes utställning. Hon vi såg dokumentär om... avis som tusab. Puss

Postat av: Sanna

Nu kan man räkna ner dagarna på en hand=) Puss puss puss saknar dig prinsessan!

2007-04-18 @ 08:40:26
URL: http://www.generellt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback