nu ska jag tvätta mina håriga armhålor.

today it is funny.

idag är det internationella kvinnodagen och igår inatt så tog vi natten tillbaka. jag stod på barrikaderna för första gången i år och det kändes fantastiskt att få göra det i en kvinnoseparatistisk demo mitt ute i trafiken mitt inne i stan. visst fanns det några störiga brudar med råttfärgade snuskdreads och medelklassuppror i hjärtat. men det gjorde inte så mycket. för stereon spelade robyn, the knife och destiny's child. och det finns så mycket annat som fortfarande är ännu störigare. som att natten fortfarande inte är allas. att det fortfarande är anpassning efter manliga spelregler som är grejen. och att folk inte förstår att man måste riva ner för att bygga upp.

nu ska jag tvätta mina håriga armhålor och fira min internationella kvinnodag med indisk mat, svensk kravmärkt öl och roliga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback