konsumtion är det nyaste nytt.

elektronik är det nya svarta tänker jag. och bränner tusentals kronor (surt förvärvade genom att lura på folk saker de bara tror att de behöver) på elektronik och uppdateringar. trådlöst är det nya. tänker jag bestämt. och gör mig ännu mera tillgänglig. sammtidigt som den där längtan efter egna rabatter växer sig lite starkare. det där med att bo på landet och konsumera lite mindre snurrar ännu ett varv i hjärnan.

för det är faktiskt lite så. att jag skäms. ja. för all konsumtionen jag ensam står till svars för.

och för att jag ofta diskar i rinnande vatten. jag gillar det bäst.

jag tittar på teve. där berättar de att isen smälter ohejdbart. så pass att kebnekaise snart inte kommer att vara lika högt för där är det is is is på toppen vilket gör det högst i sverige. fast det är inte utan att jag undrar vilket ljushuvud som räknar höjden utifrån mängden is på toppen.

nej. nu ska jag äta köttbullar från olyckliga kossor.

Kommentarer
Postat av: Liffer

Man kommer aldrig kunna känna sig glad när man konsumerar :(

Men det går ju inte att helt låta bli. Eller gör det?

Postat av: addis

så länge man prompt ska vara en del av just det här samhället är det nog svårt att låta bli. jag försöker tänka på vad jag konsumerar istället. att liksom börja i den änden.

2009-03-06 @ 22:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback